شرکت زنجیره زیست محیطی Lumi Technologies شیائومی که محصولات خانه هوشمند را با نام تجاری Aqara به فروش می‌رساند، معکب T1 Pro آکارا و مجموعه‌ای از سوئیچ‌های دیواری هوشمند را با نام سوئیچ دیواری هوشمند E1 راه اندازی کرده است.

مکعب Aqara محصولی است که اتوماسیون را برای کنترل روشنایی و سایر لوازم خانه هوشمند به ارمغان می‌آورد. مکعب جدید T1 Pro با چندین ویژگی برتر نسبت به مدل قبلی خود همراه شده است. با مکعب آکارا به راحتی می‌توانید چراغ‌ها را با جفت کردن سوئیچ دیواری با مکعب یا گوشی هوشمند خود کنترل کنید. به عنوان مثال، فشار دادن مکعب چراغ‌ها را روشن و خاموش می‌کند و چرخاندن آن باعث پر نور شدن یا کم نور شدن چراغ‌ها می‌شود.

مکعب T1 Pro آکارا با حرکات مختلفی از جمله فشار، چرخش، لرزش، ضربه، جا به جایی 90 درجه و جا به جایی 180 درجه همراه شده است. هر طرف آن مانند تاس علامتگذاری شده و این امر باعث می‌شود تا طرفین مختلف و عملکردهای از پیش تعیین شده آنها به راحتی شناسایی شوند. T1 Pro دقیقاً مانند مدل قبلی خود از فناوری ژیروسکوپ برای تشخیص اینکه کدام یک از شش ضلع مکعب بالا است استفاده می‌کند. سپس این امر اتوماسیون یا صحنه‌ای را که ایجاد می‌شود تعیین می‌کند.

C:\Users\tnkala\Desktop\aqaa-cube-movements-1.jpg

به علاوه، این شرکت قول داده است که یک نسخه به روزرسانی سیستم عاملی را ارائه دهد که سازگاری HomeKit را به مکعب T1 Pro اضافه کند‌. زیرا این دستگاه در حال حاضر فقط با برنامه Mi Home و Aqara Home سازگار است. همچنین از پروتکل Zigbee 3.0 استفاده می‌کند به این معنی که فقط با هاب‌های Zigbee 3.0 کار می‌کند.

هنوز صحبتی در مورد زمان عرضه این محصول نشده است اما دارای قیمت 179 یوان (28 دلار) می‌باشد. همچنین آکارا از مجموعه‌ای از سوئیچ‌های هوشمند خود رونمایی کرده است. این سوئیچ‌ها، سوئیچ‌های هوشمند E1 آکارا نام گرفته‌اند و در دو نسخه سیمی و بی‌سیم عرضه می‌شوند. این دو نسخه به طور یکسان در گزینه‌های تک و دو کلیدی موجود هستند در حالی که سوئیچ‌های سیمی در دو گزینه خنثی و غیر خنثی ارائه می‌شوند.

سوییچ دیواری هوشمند E1 آکارا با دستیارهای صوتی XiaoAI و Siri همرا شده‌اند. این بدان معناست که هم با Apple HomeKit و هم با برنامه Mi Home Xiaomi سازگار می‌باشند. طراحی قابل حمل آن‌ها نصبشان را آسان می‌کند و نیازی به خط جدید و متفاوتی از نسخه موجود برای نسخه سیمی نمی‌باشد. این سوئیچ هوشمند پس از جفت شدن با برنامه می‌تواند به سایر لوازم خانه هوشمند متصل شود تا هنگام روشن یا خاموش بودن همه دستگاه‌های جفت شده کنترل شود.

درست مانند مکعب T1 Pro آکارا، سوئیچ دیواری هوشمند E1 نیز از پروتکل Zigbee 3.0 استفاده می‌کند که این ویژگی آن را فقط با هاب‌های Zigbee 3.0 سازگار می‌سازد.

سوئیچ دیواری هوشمند E1 آکارا در حال حاضر با قیمت 89 یوان (14 دلار) در چین به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp