تکنولوژی NFC چیست و چه کاربردهای دارد؟

امروز در مجله تکنولوژی قصد داریم در رابطه با تکنولوژی NFC و کاربردهای آن صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

NFC یا همان Near-Field Communication ( ارتباطات  میدانی نزدیک ) یک نوع از ارتباطات بیسیم کوتاه برد که برای دستگاه های کوچک و قابل حمل به منظور ایجاد ارتباطات رادیویی با یکدیگر طراحی شده است . علم آنقدر سریع در حال پیشرفت هست که همه چیز ممکن است. اما کاربردهای این تکنولوژی چیست؟ با ما همراه باشید.

 

 

 

کاربردهای NFC

NFC یک روش انتقال بدون نیاز به منبع خاصی می باشد و دارای امنیت بالایی می باشد، چرا انتقال اطلاعات باید از فاصله کمتر از 10 سانتی متر  انجام شود و از این رو این عمل امنیت بالایی ایجاد می کند. گوشی های نسل جدید کم کم این قابلیت را در خود جای دادن بطوری که سیستم NFC در داخل اونا وجود داره و شما می تونید از منو سریع به اون دسترسی داشته باشید و اونو خاموش یا روشن کنید و از اون استفاده کنید.

یکی از کاربرد های تکنولوژی NFC پرداخت از طریق گوشی می باشد اما چطور؟ شما اطلاعات مربوط به کارت خودتون رو وارد موبایل می کنید و به جای کارت کشیدن گوشی خودتون رو به دستگاه نزدیک می کنید و عملیات پرداخت به راحتی انجام میشه و دیگر نیازی نیست که کارت های بانکیتون رو همراه خودتون همه جا حمل کنید.

یکی دیگر از کاربردهای NFC وصل شدن به اسپیکرهای هستش که این قابلیت رو دارن و دیگه نیازی نیست با بلوتوث به آن متصل شوید و در مصرف شارژ باتری هم صرفه جویی می کنید. شما حتی میتونید برای عبور از گیت ها یا وصل شدن به تلویزیون های هوشمند و حتی شارژ کردن موبایلتان به راحتی از این تکنولوژی استفاده کنید و لذت ببرید و باید این را بدانید که صورت انتقال داده از بلوتوث نیز در این تکنولوژی بیشتر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp