شرکت‌ها با فناوری‌های جدید می‌خواهند زمان شارژ گوشی‌ها کوتاه و کوتاه‌تر شود. حالا ردمی، زیرمجموعه شیائومی، از سریع‌ترین فناوری در این زمینه رونمایی کرده است: فناوری شارژ ۳۰۰ واتی! با این تکنولوژی می‌توان باتری یک گوشی هوشمند را در زمان ۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ کرد.

شارژ گوشی تنها در ۵ دقیقه با فناوری ۳۰۰ واتی ردمی

ردمی برای تست فناوری جدیدش از نسخه مخصوص گوشی ردمی نوت ۱۲ دیسکاوری با باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که درحقیقت ظرفیت باتری‌اش نسبت به مدل استاندارد، ۲۰۰ میلی‌آمپرساعت کمتر است.

همان‌طور که در ویدیوی بالا مشاهده می‌کنید، ۵۰ درصد ظرفیت باتری این دستگاه در مدت‌زمان تنها ۲ دقیقه و ۱۰ ثانیه شارژ می‌شود و شارژ کامل آن تنها به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

اگرچه ردمی از این فناوری به‌عنوان فناوری شارژ ۳۰۰ واتی رونمایی کرده است، اما در ویدیو با حداکثر سرعت شارژ ۲۹۰ وات روبه‌رو هستیم و البته همین سرعت هم متغیر است. درحقیقت ۳۰۰ وات در حالت تئوری بالاترین سرعت محسوب می‌شود و باتری می‌تواند با چنین سرعتی شارژ شود، اما در واقعیت بنابر مسائل امنیتی، با سرعت کمی پایین‌تر مواجه می‌شویم.

آداپتور مورد استفاده برای شارژ این دستگاه از فناوری GaN دوگانه استفاده می‌کند و دارای بیش از ۵۰ محافظ امنیتی است. با وجود فناوری شارژ ۳۰۰ واتی و این محافظ‌ها، باز هم شارژر اندازه نسبتاً کوچکی دارد.

درحال‌حاضر ردمی نگفته است که این فناوری چه زمانی به‌صورت تجاری عرضه می‌شود و چه زمانی یک گوشی هوشمند با این سرعت شارژ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هم‌اکنون برخی پرچمدارهای چینی از سرعت شارژ ۱۲۰ و حتی ۱۵۰ وات پشتیبانی می‌کنند که این سرعت‌ها هم قابل‌توجه هستند و می‌توانند در کمتر از ۳۰ دقیقه، یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را شارژ کنند.

پیش از اینکه ردمی از فناوری شارژ جدید خود رونمایی کند، ریلمی با سرعت شارژ ۲۴۰ واتی رکوردشکنی کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp